Fredagens talare ställd mot väggen

Vad jobbar du med?

Jag jobbar som ledare för Team Action. Team Action är en kristen ungdomsorganisation som jobbar med ungdomar, ungdomsledare och evangelisation.

Hur blev du frälst?

Efter högstadiet flyttade jag från Jakobstad till Vasa för att gå på FKF (Fria Kristliga Folkhögskolan). Innan det tyckte jag mest att kristna generellt var trista och tråkiga, men då lärde jag känna några riktigt häftiga typer och de förändrade hela min syn på kristna, Gud och Jesus. Efter några månader av diskussioner och mötesbesök blev jag övertygad om att Gud fanns och att han hade det bästa livet för mig, så då ville jag köra hårt på det.

Hur många människor tror du det bor i Karis?

Oj kära nån! Alltså jag skulle väl gissa på något kring 5000, efter detta måste jag naturligtvis kolla google för att se att jag inte har skrivit nånting helt galet… ;) (Haha, efter att ha kollat upp det på nätet inser jag att jag tydligen bara räknade med de svenskspråkiga Karisborna i min gissning…)

Varför är Karis Finlands bästa stad?

Karis är Finlands bästa stad? Jaså! :) Nåja, det måste nog vara på grund av dess småstadscharm. Sen har jag mysiga minnen från det där caféstället där man kunde spela sällskapsspel, där jag och alla mina systrar var och fikade en gång, fy va bra alltså! :) Och så bor det ju grymt sköna människor där! :D

 

Om du skulle få en önskan uppfylld – vilken skulle det vara?

En önskan skulle nog vara att hitta ett drömhus någonstans nära Vasa. En gammal röd bondstuga från början av 1900-talet i toppenskick med stor tomt som är fylld med bärbuskar och äppelträd. Så mysigt! En mindre realistisk önskan skulle vara att kunna beställa in mera tid efter behov eller att kunna flyga. (Men oj! Nu blev det ju tre önskningar…!) ;)

Posted in 1

Kommentera

