Ungdomar gillar gudstjänster

Flera ungdomar har synts till på gudstjänsterna under den senaste tiden och det har varit jättekul! Jag har intervjuat några som var på gudstjänst söndan före förra söndan för att höra lite vad de har för synpunkter på gudstjänster. Sofia är ju då STAFF nog :)

Varför bestämde du dig för att fara på gudstjänst?

Hannah: För att jag typ sen hösten bestämd mig för att jag i regel ska gå på gudstjänster på söndagar. Så att mina söndagar får nån mening.

Karin: Ja valde att fara på gudstjänst för att ja trivs där å ja tkr de e jätte viktit att fara på gudstjänst. =)

Sofia: För att betel är mitt andra hem och det finns många orsaker värför jag vill gå på gudstjänsterna där … :) tex. för att träffa församligsmedlemmar, för att få höra på predikningar, för att jag får vara med i lovsångsteamet osv. + att har bestämt mig att börja gå varje söndag eftersom om man tvingar sig till det blir det till slut en vana…

Vad tyckte du om mötet?

Hannah: Oj, mötet var ju jättebra. Lovsång med församling är helt bäst ♥ Jepp, jag fick massor ut av gudstjänsten. Det får jag typ såhär alltid ;)
Jag fick uppleva Guds närvaro och kärlek och jag fick prisa hans namn.

Karin: Mötet va rikit bra, de va då en predikant som tala, mest kring just Ps 23. Ja lärde mig att Ps 22 är det som hänt, Ps 24 är det som kmr att hända å Ps 23 är där vi är just nu. ;) Någå spec hände int, de va en vanli bra gudstjänst. ;]

Sofia: Mötet var helt super bra :) Jaa och för mig talar lovsången mer än bara bön och till och med predikan ibland beroende på. Det var Nils-Gustav Blom som talade och han pratade mycket om dethär med psalm 23 i bibeln ”Herren är min herde…” Fick en del ut av det och så lärde jag mig att Jesus säger ”Jag är” 23 ggr :D Det var faktiskt intressant… Men som sagt lovsången talar mer än bara ord för mig :) Guds kärlek är så underbar och han älskar oss på ett sådant sätt som är så fruktansvärt svårt att egentligen förstå! :)) 

Varför rekommenderar du att gå på gudstjänster?

Hannah: Jag rekomenderar att man går på gudstjänster för att det är helt bäst. Enligt mig slår gudstjänster typ ungdomsmöten. På gudstjänster får du lära känna hela din församling och det är ju sen helt underbart att vara med hela församlingen. Det är lixom en speciell kraft i att vara med församlingen. Jesus är verkligen med gudstjänster! Man får en starkare tro, får möta Jesus, bli undervisad om Jesus och Gud. Man får prisa Herren och man får en söndag som är så mycket bättre än en söndag utan gudstjänst.

Karin: Ja vill uppmuntra alla att verkligen fa på gudstjänst, fö de e jätte viktit att va med hela församlingen men de e oxå verkligen viktit att möta Gud. Man blir så myki starkare i sin tro, å lär sig nog allti någo nytt. ♥

Sofia: För att de e så himla bra!! ;) Man lär sig alltid något nytt, kanske inte alltid av predikan men av allt annat! Och man får ha en gemenskap med sin församling som inte kommer på ungdomsmötena ! Känslan jag fick igår var som att sitta på en konferens men i egen kyrka… Det är ju mycket närmare att komma till egen kyrka och få möta Gud där än att alltid åka på konferens… Gud är den samme var man än är… Plus att när det är klockan 11 så hinner man göra så mycket annat efteråt och det är helt perfekt tid!!

Posted in 1

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s