Lovsång förändrar!

Lovsång är något som verkligen förändrar tillvaron. Lovsång handlar int bara om att sjunga en känd cool sång om Jesus. Nej det är verkligen nåt mer! Lovsång handlar om tillbedjan, att hänge sig och verkligen ge hela sitt hjärta till Gud genom de sånger man sjunger! I Joannesevangeliet 4:23 står det men den dagen kommer, ja den är redan här, då sanna tillbedjare skall tillbe i ande och sanning,för sådanna tillbedjare vill fadern ha. 

Det som händer när du och jag verkligen från vårt hjärta börjar lovsjunga Gud är att vår ande och Guds ande kopplar samman och vi drar ner himlens atmosfär i oss och runt oss. Därför att Gud svarar till ett hängivet hjärta genom att komma med sin närvaro och när han kommer då förändras hela atmosfären runt oss.

Jag har själv många gånger upplevt hur Gud svängt på min tillvaro genom lovsång. Nån dag när jag har kommit hem och det känns som att dagen bara ha fari snett och man känner sig misslyckad o trött och uppgiven så har jag satt på nån lovsång i datorn el på cd och bara börjat sjunga med och söka Gud genom lovsången. plötsligt efter en stud så har hela min tillvaro bara förändrats pga lovsången och jag har kännt Guds frid och hans kärlek och allt missmod har försvunnit.

Jag läste om en församling i norge där de började lovsjunga i anden(i tungotal) och med egna ord från sina hjärtan söka o prisa Gud. Resultatet av det blev att plötsligt började människor från gatan som inte alls visste vem Gud är strömma in i lokalen och människor blev helade och befriade bara genom atmosfären utan att någon bad för dem.

Ville bara dela det här som en uppmuntran att lovsång och tillbedjan verkligen är ett mäktigt vapen att förändrar! Jag vill uppmuntra dej att verkligen praktisera lovsång och tillbedjan i din vardag, för det fungerar och det förändrar!  Gud välsigne dej!

//Fredda

Kommentera

