United i ekenäs

Mitt i allt skolkaos, prov och läxor kom en underbar kväll då man fick glömma allt som hadde me skola att göra.
Vi ”karis folk” samlades ungefär kvart över 6 på freda kväll för att vänta på bussen som kom ändä från Sibbo för att föra alla ungdomar till den första United samlingen ever. Väl framme i Ekenäs va dom första femton minuterna massa kramas o talas me folk man int ha sitt på en tid. Efter de blev det ett underbart möte med lovsång,predikan, bön och mera lovsång <3
Verkligen skönt att bara få låta all skolstress och alla tankar flyga iväg och lämna ens huvve för en stund. Och att bara få koncentrera sig på Gud .

Efter mötet blev det fika och wii för dom som ville. Att springa direkt ner till Wiin och spela liite boxing mot ela va lockande men efter en stunds tänkande bestämde jag mig ändå att jag låter de som kan spela wii spela det :). Satt mig däremot och talade med vänner man inte sett på ett tag och gick efter det ut för att fortsätta tala me dem och för att frysa tills ja klädde på mig en överstor rock som inte tillhörde mig. När kvällen led mot sitt slut och man börja förstå att bussen startar om några  minuter ville ja inget helldre än att alla skulle stanna kvar. Tröstade mig dock med att jag får de dom flesta igen om sådär två veckor på action.

Sen när vi kom hem blev det filmkväll hos Witicks me 17 again. Filmen va roli o dom flesta fick sig ett gott skratt. Sen nångång halv 1 började vi ta oss hemmåt på ett eller annat sätt. När ja äntligen kom hem lite över ett var ja så trött att ja bara klädde av mig o dumppade i sängen. Lycklig och trött somnade jag den kvällen <3

– människor ser när du har umgåtts med Gud-

//sanna

13 thoughts on “United i ekenäs

  1. Tack Sanna för det!

    United va faktist en jättelyckad kväll, och nästa gång får vi karisbor sita en god stund i bussen, eftersom följande UNITED blir i Sibbo. Hoppas vi blir fler än 20 då :D

    Och nu väntar vi på att Team Action ska laga ett fotogalleri med bilder från kvällen. Länk kommer sedan då den finns!

  2. Ja e såå skiit på att dissa kameran!! Hu ja än försöker kommer d allti nån o ska fota mej tisammans me nån (Sofiiaaa) xD Ja hatar att koma me på bilder ja it ens vet om själv att ja e me på!! D blir såå nolot!!

Kommentera

