Veckans tips!

IMG_2889För några veckor sedan köpte jag NG:s (Ny Generation:s) bibel från Betel. Bibeln kostade 5€, vilket jag tyckte var väldigt billigt så jag köpte den. Men det var inte hela sanningen till varför jag köpte den.

Orsaken varför jag egentligen köpte den, var för att jag bläddrat i den tidigare. Då gillade jag den väldigt mycket, och ville verkligen ha en egen själv. Översättningen i bibeln faller i min smak. Vilket leder till att jag verkligen förstår vad som står i boken, vilket är meningen. Efterson det är livets bok. Innuti bibeln hittar man också vittnesbörder, vilka inspirerar en och håller det där ljuset brinnande inom en själv. Vittnesbörden är från olika personer, hur de hittade Jesus. Personligen tycker jag att en vittnesbörd i boken som handlade om att han fann Jesus på internet. Det var lite coolt enligt min egen åsikt.

IMG_2886

Och när bibeln för en gångs skull kostar bara 5€ så kan man ju lika bra skicka den till sin kompis som bor i Sverige, som jag gjorde. Hon gillade presenten riktigt mycket och den glädje henne och eftersom den glädje henne så glädje den också mig. Vilket är en underbar sak. Och nu kan man ju fundera. Varför i hela friden skickar man en bibel till Sverige? Jo, det är för att man för några dagar tidigare berättar på ett speciellt sätt för personen om Jesus. Det speciella sättet är lite småkul enligt mig själv. ”Sättet” som jag kallar det att berätta om Jesus, var helt enkelt att berätta det i en vinkel ur ett spel. Hon förstod ju vad jag menade, vilket var också meningen. Så därför får hon chansen att läsa vidare om det hela.

Själv tycker jag också att du borde skaffa denna bok. Delvis för att den är billig och bra. Men dock mest för att du verkligen behöver en bok som denna, den ger dig tips i en helt vanlig vardag. Hur du ska ta dig till och framförallt, vem Jesus var och vad som hände då han vandrade på jorden. På köpet blir man också glad av att läsa boken, vilket är kul att veta eftersom man alltid blir glad av att läsa den!  Man finner boken i Betel, och dit är det inte så svårt att hitta. Bara man vet var Karis finns så vet man var Betel finns, haha. Nu tycker jag  att det är dags att avsluta inlägget. Jag som skrev inlägget är 14 år gammal och en ungdom i Betel. Ha det gott! :)

// Maria Bussman

2 thoughts on “Veckans tips!

  1. Mm jag läste de just innan jag komenterade så den e jätte bra tycker ja, men har den inte som egen men skulle gärna vila ha den !!!<33

Kommentera

